Instagram og hvordan du kan utnytte den som et markedsføringsverktøy

Instagram

Instagram er en plattform for bildedeling, videodeling og sosiale nettverk som lar brukerne ta bilder eller videoer, bruke filtre på dem og dele dem med andre brukere på appen.

Appen ble laget av Kevin Systrom og Mike Krieger. De var ansatt i Facebook på den tiden. Appen eies av Facebook nå.

Den ble lansert i oktober 2010 som en gratis mobilapplikasjon eksklusivt på Apples iOS-operativsystem. 3. april 2012 ble den også tilgjengelig for Android-enheter.

En veiledning for hvordan du bruker Instagram som et markedsføringsverktøy

Instagram er en flott plattform for å markedsføre virksomheten din. Den har mer enn 500 millioner brukere og vokser raskt. Du kan bruke Instagram til å markedsføre produktene eller tjenestene dine, engasjere seg med kunder og samarbeide med andre merkevarer.

Denne artikkelen gir tips om hvordan du bruker Instagram mer effektivt til markedsføringsformål.

– Bruk hashtags: Taggene er en utmerket måte å nå ut til nye målgrupper på plattformen. De lar folk finne innholdet ditt selv om de ikke følger deg eller vet hvem du er. Hashtags hjelper også andre å se innholdet ditt lettere, noe som øker sjansene for at de også liker og kommenterer det.

– Lag hypermålrettede annonser: Dette vil gjøre deg i stand til å målrette mot mer presise grupper av mennesker samtidig som du begrenser antallet irrelevante visninger du får tilbake.

Hva du trenger å vite om Instagram-historier

Instagram-historier er en utvidelse av Instagram som lar brukere legge ut bilder og videoer som kan deles i opptil 24 timer.

Det er ingen begrensning på hvor mange historier du kan legge ut, og følgerne dine kan se dem så snart de er lagt ut. For å dele en historie, sveip til høyre fra feeden for å åpne profilen din, og trykk deretter på «Opprett historie» øverst på skjermen.

Foreløpig er Instagram-historier bare tilgjengelig på Instagram, men kan utvides til andre sosiale medieplattformer i fremtiden.

Hvorfor merkevarer må begynne å bruke Instagram som et innholdsmarkedsføringsverktøy

Merkevarer konkurrerer om folks oppmerksomhet med lavprisannonser på sosiale medier.

Instagram er den perfekte plattformen for merkevarer å fortelle historien sin ved å skape en følelsesmessig forbindelse med publikum gjennom bilder, videoer eller tekst.

Merker har begynt å bruke Instagram som et innholdsmarkedsføringsverktøy for å få bedre kontakt med publikum, fordi det har et engasjert fellesskap på over 500 millioner månedlige aktive brukere. Det er også et visuelt medium som får folk til å føle seg mer knyttet til merkevaren.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *